Avtal och anslutning till tjänsten SHS
Här hittar du information om avtal och anslutning till tjänsten SHS (informationsplats för spridnings- och hämtningssystem)
Registrering och uppdatering av aktör
Som SHS-brukare behöver du registrera dina uppgifter i den globala katalogen för att bli en aktör. Som aktör tilldelas du behörighet till den allmänna katalogen. En aktör äger en SHS-nod eller har access till en SHS-nod som en tjänst.
- Fyll i blanketten ”Registrering och uppdatering av aktör i SHS-katalogen
Registrering och uppdatering av aktör i SHS-katalogen Pdf, 707 kB, öppnas i nytt fönster. - Skriv därefter ut blanketten och sänd den undertecknad till:
Försäkringskassan
Huvudregistraturen
126 26 Hägersten - Administrativa frågor sänds via e-post till Försäkringskassan registeruttag@forsakringskassan.se
Återkoppling
- När blanketten har inkommit till Försäkringskassan IT kommer kvittens att sändas per mejl.
- När handläggningen av ärendet är klar kommer användaruppgifter till den globala katalogen sändas med rekommenderat brev.
- I de fall som beställare har anlitat annan administratör av kataloguppgifter sänds bekräftelse och användaruppgifter till denne.
Beskrivning av serviceåtaganden för SHS-katalogen
SHS-katalogens öppettider, tillgänglighet och supportrutin framgår av Service level agreement (SLA).
Service level agreement (SLA) för SHS-katalogen Word, 344 kB, öppnas i nytt fönster.