Kundcenter för privatpersoner
Ring kundcenter
Information om kundcenter samt vanliga frågor och svar för dig som ringer oss.
Skicka intyg till oss
Här hittar du information om hur du skickar digitala intyg eller intyg på papper till oss, till exempel läkarintyg, läkarutlåtande och arbetsgivarintyg.
Kontakta oss via bildtelefon, texttelefon eller Teletal
Du som har en funktionsnedsättning eller som har behov av stöd eller hjälp vid telefonsamtal kan ringa oss med hjälp av bildtelefon, texttelefon eller Teletal.
Information på andra språk
Här finns information och kontaktuppgifter för dig som talar annat språk än svenska.
Fråga oss i sociala medier
Här hittar du oss i sociala medier, till exempel på Facebook.
Skicka allmänna frågor
Här hittar du ett formulär om du vill mejla till oss.
Personligt webbmöte
Information om personligt webbmöte – ett sätt att få hjälp av en handläggare direkt i din dator.
Besök servicekontor
Här hittar du adresser till servicekontor.
Om du misstänker felaktiga utbetalningar eller bidragsbrott
Du kan anmäla till oss om du misstänker att en person eller ett företag får ersättning som hen eller de inte har rätt till.