Verksamhetsutvecklare inom Arbetsmarknadsstöd & Försvarsförmåner, Östersund

- Placeringsort
- Flera orter
- Diarienummer
- FK 2025/006873
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Inom området Aktivitetsstöd och etableringsförmåner Utveckling finns elva andra verksamhetsutvecklare, fördelade på fyra orter i Sverige. I vårt uppdrag ingår att styra, leda och stödja effektdriven digital- och verksamhetsnära verksamhetsutveckling inom förmånerna arbetsmarknadsstöd och förmåner till totalförsvarspliktiga. I arbetet ingår att utveckla och förvalta myndighetens verksamhetsprodukter för att på bästa sätt stödja den handläggande verksamheten.
Utveckling, analys och samverkan
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.
I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
- har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och eller verksamhetsutveckling
- har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
- har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer
- agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
- har förmåga att skapa ett användbart nätverk
- kan förstå och analysera komplexa frågor
- kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling
- samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
- har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift.
Det är meriterande om du
- har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde
- har erfarenhet av agilt arbetssätt
- har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
- har arbetat med digitalisering och automatisering
- har dokumenterad erfarenhet av processutveckling
- har av erfarenhet av samverkan inom myndighetssfären.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1-2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Gävle, Östersund, Karlshamn och Stockholm.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Marie Olsson, 010-112 41 26 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Mats Törngren, mats.torngren@fk.se, 010-113 44 13 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anne Catrine Gemzell, Saco-S: Matti Norrby, Seko: Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast söndag 6/4, 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.