Verskamhetsspecialist med inriktning mot leverantörsavtal, ospec. ort

- Placeringsort
- Ospecificerat
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Just nu söker vi två verksamhetsspecialister med inriktning leverantörsavtal. I rollen som verksamhetsspecialist kan det bli aktuellt för dig att även arbeta med andra inriktningar inom verksamhetsområdet.
Utredningar, analyser och teamarbete
Verksamhetsspecialisten frigör tid och skapar mervärde för verksamheten genom att tillhandahålla konsultativ service och systematiskt vidareutveckla kvalitativa och effektiva stödtjänster. Verksamhetsspecialisten har ett ansvar för att uppmärksamma och identifiera behov, besvara komplexa frågor och ge kvalificerat stöd genom vägledning, rådgivning, information direkt eller indirekt kontakt med verksamhetsstödskunder såsom chefer, medarbetare och externa aktörer.
Med kunden i fokus utför du som verksamhetsspecialist beställda uppdrag enligt fastlagda processbeskrivningar och metoder. Arbetsuppgifterna förutsätter planering, utredning och analyser. Som verksamhetsspecialist bedömer du och fattar beslut inom ramen för ansvarsområdet. Du kommer att vara avtalsansvarig för flera nationella avtal, däribland långtidsförhyrda fordon, växter och växtservice, samt ett antal mer nischade avtal men även kravställare i upphandlingar både för produkter och tjänster. Du kommer även att utvärdera och delta i eller leda förändrings- och utvecklingsarbete som påverkar delar av eller hela myndigheten. Du som verksamhetsspecialist kommunicerar med och ger kvalificerat stöd till kunder, både internt och externt, genom dialog och möten. I ditt vardagliga arbete använder du dig av skriftlig dokumentation på avancerad nivå, IT-stöd och telefon.
Som verksamhetsspecialist med inriktning leverantörsavtal arbetar du specifikt med att:
- stödja verksamheten inom området leverantörsavtal
- utveckla rutiner för beställning/avrop och dess uppföljning
- kvalitetssäkra och vara bärare av styrdokument, rutiner och beställningsverktyg
- informera och utbilda inom avtalsområdet
- vara kontakt gentemot avtalsleverantörer vilket innebär pris- eller villkorsförhandling
- kravställa och delta i upphandlingar inom leverantörsområdet.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
- har högskoleexamen inom ämnesområden som arbetsgivaren bedömer relevant eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- har några års erfarenhet inom liknande arbete inom statlig myndighet
- kan förstå och analysera komplexa frågor
- verkställer planer och processer samt ser till att dessa håller hög kvalitet
- har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
- samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
- har förmåga att skapa ett användbart nätverk
- goda kunskaper i excel och officepaketet
- tidigare erfarenhet utav hållbarhets-och miljörapportering inom statlig myndighet.
Det är meriterande om du
- har kunskap om nationella avtal som Försäkringskassan hanterar
- har kunskap om kravställning i offentliga upphandlingar
- har kunskaper i Visma Proceedo
- har kunskaper i avtalsdatabasen Kommers
- har kunskap inom lagbevakning via Notisum.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Resor i tjänsten kan förekomma. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Ospecificerad (valfritt kontor på Försäkringskassan).
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Cecilia Delborn, 010-119 54 06 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Jenny Boberg Asplund, jenny.boberg.asplund@forsakringskassan.se, 010- 113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Daniel Källström, 010-119 61 29, Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.