Verksamhetsutvecklare till område Regelefterlevnad och utredning

- Placeringsort
- Stockholm
- Diarienummer
- FK 2025/004895
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Verksamhetsområde Säkerhet bygger en säkerhetsorganisation anpassad till nya omvärldskrav där skyddet av Försäkringskassans medarbetare, information och egendom är i fokus.
Område Regelefterlevnad och utredning inom verksamhetsområde Säkerhet utgör andra ansvarslinjen för Försäkringskassans arbete mot korruption, myndighetens internutrednings- respektive visselblåsarfunktion och genomför intern tillsyn på uppdrag av Socialstyrelsen.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att själv uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.
I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och i framtagandet av årsredovisningar. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
- har juristexamen
- har flerårig erfarenhet från arbete som verksamhetsutvecklare
- har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
- har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer
- agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
- har förmåga att skapa ett användbart nätverk
- kan förstå och analysera komplexa frågor
- kommer med lösningar som främjar utveckling
- samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
- har god kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du
- har erfarenhet från arbete mot korruption eller inom regelefterlevnad i en stor offentlig organisation
- har erfarenhet av agila arbetssätt
- har arbetat med digitalisering och automatisering
- har erfarenhet av processutveckling.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort Stockholm.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Christina Engbrink 072-464 19 45 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Stig Lindblom, stig.lindblom@forsakringskassan.se 010-116 90 63 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Henrik Lindholm 010-116 92 35 Saco-S: Henrik Schornack 010-112 48 17 Seko: Johanna Grundström 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 mars 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.