Försäkringskassans logotyp
Logga in
Tänk på att...

Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Administrativ assistent inom verksamhetsstöd i Östersund

Placeringsort
Östersund
Diarienummer
FK 2025/004117

Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Verksamhetsområde försäkringsstöd som har ansvar för Försäkringskassans informationsförvaltning. Bland annat fysiska och elektroniska arkiv, digitalisering av inkomna handlingar, huvudregistratur och frågor gällande arkivrätt.

Dokumentation, administration samt internt samarbete

Som administrativ assistent inom verksamhetsstöd ger du administrativt stöd till chefer och ledningsgrupper samt bidrar till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.

I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor, statistikuppföljning samt behörigheter och inköp. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som

  • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
  • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
  • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
  • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
  • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
  • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer
  • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt. 

Det är meriterande om du

  • har goda kunskaper i Officepaketet inklusive sharepoint
  • har erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet
  • har kunskap om förvaltningslagen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund med placering vid kontoret på Tysjövägen.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner

Chef: Martin Mattsson, 010-111 43 54 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, 010-111 34 57, laila.blomquist.eriksson@forsakringskassan.se (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Zsófia Söderberg, 010-114 49 03, Saco-S: Elsy Lindman, 010-113 71 00 Seko: Johanna Grunström, 010-115 30 44 .

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 11 mars 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.