Controller inom avdelningen för ledningsstöd och analys i Hägersten

- Placeringsort
- Stockholm
- Diarienummer
- FK 2025/003419
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Vi söker en kvalificerad controller till myndighetens verksamhetsområde ekonomi- och verksamhetsstyrning. Här arbetar vi med att utforma och tillämpa ekonomi- och verksamhetsstyrning så att myndighetens chefer kan styra och leda myndigheten. Vi utvecklar de övergripande processerna för planering- och uppföljning i en datadriven miljö.
Ekonomi och verksamhetsstyrning
I din roll som controller på övergripande myndighetsnivå arbetar du med att ge Försäkringskassans ledning tillgång till det stöd som krävs för att leda, styra och följa upp myndighetens verksamhet och dess ekonomi.
Du arbetar med myndighetsövergripande planering och uppföljning av myndighetens verksamhet och ekonomi. Du förväntas kunna ta fram analys- och beslutsunderlag till myndighetsledningen samt att stödja olika delar av verksamheten i olika frågor. Som controller arbetar du nära myndighetens chefer och andra nyckelroller inom hela myndigheten.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
- har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- har erfarenhet av att arbeta som controller eller liknade roll
- agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
- arbetar för att nå resultat med hög kvalitet
- kan förstå och analysera komplexa frågor
- har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
- samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
- har ett systematiskt och noggrant arbetssätt.
Det är meriterande om du
- har erfarenhet från produktionsplanering och uppföljning av handläggande verksamhet
- har erfarenhet från Försäkringskassans verksamhet
- är proaktiv och van vid förändringsarbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett flertal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Hägersten
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Jessica Karlberg, 010-114 24 44 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Elin Magnusson, elin.magnusson@forsakringskassan.se, 010-113 44 98 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Henrik Lindholm, 010-116 92 35, Saco-S: Karoline Mellgren, 010-116 93 36, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2 mars 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.