HR-administratör inom Bemanning och rekrytering i Östersund
- Placeringsort
- Östersund
- Diarienummer
- FK 2024/023235
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde bemanning och rekrytering ansvarar för att arbeta med bemanning och rekrytering, arbetsgivarprofilering och andra strategiska områden inom kompetensförsörjning.
Administrativt HR-stöd och service
Som HR-administratör skapar du mervärde för verksamheten genom att ge administrativt stöd inom HR-områdena kompetensförsörjning. Med kunden i fokus utför du dina arbetsuppgifter som ibland förutsätter egna ställningstaganden och snabba leveranser. Dina kunder är chefer, andra medarbetare inom HR och även externa aktörer. Du är bärare av HRs styrdokument, processer och HR-verktyg och bidrar till att utveckla de administrativa rutinerna och IT-verktygen inom HR. Som HR-administratör hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Inom området bemanning och rekrytering stödjer du i första hand HR-specialister i delar av rekryteringsprocessen, exempelvis annonsering genom vårt IT-baserade rekryteringsstöd, hantering av företrädesrätt, diarieföring och avslutsadministration. Du kommer även att arbeta med andra administrativa uppgifter inom HR-området. Du tillhör ett team med andra HR-administratörer och du kommer även ha egna ansvarsområden där du jobbar självständigt och driver ditt arbete framåt.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
- har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- har erfarenhet av administrativt arbete
- är serviceorienterad
- har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
- har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
- har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team
- har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg.
Det är meriterande om du
- har erfarenhet av HR-administration inom statlig myndighet
- har erfarenhet av hantering av sekretessbelagda uppgifter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, vikariat på 12 månader, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Jenny Nilsson, 010-111 43 60 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Julia Dahlgren, mail julia.dahlgren@forsakringskassan.se, 010-113 80 82 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81 och Cecilia Silverson, 010-115 26 18 Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 21 november 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.