Registrator inom Verksamhetsstöd i Hägersten
- Placeringsort
- Stockholm
- Diarienummer
- FK 2024/025833
Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster
Diarieföring och registratorsuppgifter
Som registrator på Försäkringskassan arbetar du med sedvanliga registratorsuppgifter där du tillhandahåller såväl praktiskt som rådgivande stöd inom myndigheten i diarieföring och registrering av ärenden och handlingar. Du ska bedöma och hantera information med utgångspunkt i relevant lagstiftning och andra bestämmelser. I rollen förväntas du kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar genom att delta i kvalitetsuppföljning av diarieförda ärenden och handlingar på hela myndigheten. Inom den egna enheten medverkar du i produktionsförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder och är aktiv i arbetet med att uppdatera och förvalta stöddokument och processer.
Det är ett omväxlande arbete med kontakter både internt och externt. Du ger stöd, service och support till chefer och handläggare.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.
Det här är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
- har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som bedöms likvärdiga
- har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg
- är serviceorienterad
- samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
- har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
- har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
- agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
- har högt säkerhetsmedvetande.
Det är meriterande om du
- har relevant utbildning för området som exempelvis registratorsutbildning alternativt har förvärvade erfarenheter som registrator
- har kunskaper inom digitala diarie- och ärendehanteringssystem, särskilt Public 360ᵒ
- har god kännedom om de lagar och regler som styr offentlighet och sekretess inom statlig sektor
- har kunskap och tidigare erfarenhet inom arkiv- och dokumenthantering, gärna i offentlig förvaltning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Placeringsort: Hägersten.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Carin Saremyr, carin.saremyr@forsakringskassan.se, tel. 010-111 72 96 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Elin Magnusson, elin.magnusson@forsakringskassan.se, tel. 010-113 44 98 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Carolina Mancho, tel. 010-116 28 80. Saco-S: Elsy Lindman, tel. 010-113 71 00. Seko: Johanna Grundström, 010 115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 6 januari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.