Försäkringskassans logotyp
Logga in
Tänk på att...

Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Arkivassistent inom Verksamhetsstöd i Östersund

Placeringsort
Östersund
Diarienummer
FK 2024/023163

Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

På avdelningen för Verksamhetsstöd stöttar vi övriga verksamheter internt så att vi tillsammans kan nå Försäkringskassans mål. Det gör vi genom att leverera stöd och tjänster inom bland annat kontorsservice, lokalförsörjning, upphandling, skanning, diarieföring och arkivering.

Administrativt stöd

Som administrativ handläggare (arkivassistent) blir du en del av en grupp som består av totalt 22 medarbetare. Du skapar mervärde för myndigheten genom att ge administrativt och operativt stöd inom arkivvård och återsökning av handlingar. Du deltar i att uppdatera och förvalta stöddokument och processer. Du medverkar även i produktionsförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder inom den egna verksamheten. Tunga lyft och truckhantering förekommer i verksamheten.

Som arkivassistent hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som

  • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
  • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg
  • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
  • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
  • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
  • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt
  • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
  • har högt säkerhetsmedvetande
  • är serviceorienterad.

Det är meriterande om du

  • tjänstgjort hos arkivinstitution och/eller offentlig förvaltning
  • har kunskaper och erfarenhet av ärendehandläggning och besvarande av förfrågningar i arkivmaterial 
  • har truckkort.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Placeringsort: Östersund.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner

Chef: Helena Wiktorsson, 010-112 39 09 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Lisa Berglin, lisa.berglin@forsakringskassan.se, 010-113 45 08 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anders Eriksson, anders.eriksson3@forsakringskassan.se, Saco-S: Karoline Mellgren, 010-116 93 36, Seko: Johanna Grundström, 010- 115 30 44.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 20 november 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.