Försäkringskassans logotyp
Logga in
Tänk på att...

Din webbläsare är av en äldre modell. Det innebär att du kanske inte kan använda alla funktioner på webbplatsen. Vi rekommenderar att du uppdaterar till en nyare version.

Administrativ handläggare inom Verksamhetsstöd i Östersund

Placeringsort
Östersund
Diarienummer
FK 2024/023026

Logga in och sök jobbet Öppnas i nytt fönster

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

På avdelningen för Verksamhetsstöd stöttar vi övriga verksamheter internt så att vi tillsammans kan nå Försäkringskassans mål. Det gör vi genom att leverera stöd och tjänster inom bland annat kontorsservice, lokalförsörjning, upphandling, skanning och diarieföring. På den här enheten levererar vi stöd och tjänster inom blankett- och mallkonstruktion. Vi levererar även tjänster till andra myndigheter.

Mallkonstruktion, brevmallar och wordfunktion

Som administrativ handläggare blir du en del av en grupp som består av totalt sju medarbetare. Du kommer också att samarbeta med andra avdelningar och funktioner inom Försäkringskassan. Till viss del samarbetar du också med andra myndigheter.

Ni kommer ansvara för framställning av text- och brevmallar. Det gäller mallar som används såväl inom försäkringshandläggning som för Försäkringskassans interna administration.

I arbetet kommer du att utforma, utveckla och ändra mallar i samråd med kravställare, både i projekt och i den löpande verksamheten. Det ingår i arbetet att lyfta fram grafiska och tekniska möjligheter och begränsningar i det löpande arbetet och i utvecklingsprojekt baserat på den grafiska profilen på Försäkringskassan.

Du kommer också ha kontakt med andra avdelningar inom Försäkringskassan som IT och enheten för språkvård. Arbetet innebär även att analysera och lösa problem eller fel i mallar samt svara på frågor om produkten Wimi.

Som administrativ handläggare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som

  • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga  
  • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
  • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
  • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
  • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
  • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt. 

Det är meriterande om du

  • har erfarenhet av mallkonstruktion i Microsoft Word
  • har erfarenhet av avancerade funktioner i Microsoft Word
  • har grundläggande programmeringskunskaper
  • har erfarenhet av blankettkonstruktion
  • har erfarenhet av tillgänglighetsanpassning
  • har erfarenhet av grafiskt arbete (format, layout och design).

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Placeringsort: Östersund.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner

Chef: Joakim Leijman, 010-113 71 16 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Jenny Boberg Asplund, jenny.boberg.asplund@forsakringskassan.se , 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Camilla Nyberg, 010-118 24 02, Saco-S: Karoline Mellgren, 010-116 93 36, Seko: Viktoria Stugvard, 010-113 41 49.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 18 november 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.