Nya telefontider från 1 december
Från och med 1 december 2023 ändrar Försäkringskassan telefontiderna. Detta till följd av de besparingar som vi genomför.
Försäkringskassan behöver begränsa telefontiderna för att kunna prioritera handläggningen av ärenden och utbetalningar av ersättning. Du når oss på telefon måndag–fredag, klockan 9–13.
På Mina sidor och i Försäkringskassans app kan du se när du har fått ett beslut, hur mycket pengar du får och när de kommer. Om du vill veta mer om ersättningar och tjänster finns det under respektive område på vår webbplats.
Om du behöver ringa till oss för att fråga om ditt ärende finns telefonnummer och aktuella telefontider på kundcenters kontaktsida.
Om du arbetar inom hälso- och sjukvård, tandvård, kommun eller myndighet, och behöver komma i kontakt med oss i ditt arbete, kan du ringa vårt kundcenter för partner. Telefonnummer och aktuella telefontider på kundcenters kontaktsida.
Kontakta kundcenter för partner
Om du vill prata med oss på ett annat språk än svenska finns kontaktuppgifter på våra informationssidor på andra språk.