Kontakta kundcenter för partner
Här hittar du telefonnummer till och information om kundcenter för partner, för dig som är arbetsgivare, partner till Försäkringskassan eller egen företagare.
Telefonnummer
Öppettider kundcenter för partner
Måndag–fredag: 9–13
Lördag–söndag: stängt
Helgdag: stängt
Rätt handläggare
Så här gör du för att komma till rätt handläggare:
- Ring 0771‑17 90 00
- Säg vilken sorts partner du är, till exempel:
- arbetsförmedlingen
- arbetsgivare
- assistansanordnare
- företagare
- försäkringsbolag
- kommun
- sjukvården
- tandvården.
- Du kopplas till rätt handläggare.
Du kan prata precis som vanligt men tänk på att höga bakgrundsljud kan störa. Du kommer alltid att kopplas fram till en handläggare även om talsvaret inte lyckas förstå exakt vad du vill.
Postadress
Försäkringskassan Kundcenter för partner
Box 93
662 22 Åmål
Andra kontaktvägar
Du kan också kontakta oss via bildtelefoni, teletal och texttelefoni.
Bildtelefon (bildtelefoni.net) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Teletal (teletal.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Texttelefoni (texttelefoni.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Frågor och svar
-
Nej. I dagsläget är det inte möjligt att få ett erbjudande om att vi kan ringa upp dig när det är kö hos oss.
-
Ring +46 771 17 90 00 om du befinner dig utomlands. Om fel uppstår, ring myndighetsväxeln +46 8 786 90 00.
-
Vårt faxnummer är 010‑489 16 73
-
Ja. Om du har bildtelefon kan du kontakta Försäkringskassan via:
3G: 020 00 33
ISDN: 020‑28 00 10
SIP: tolk@tolk.sip.nu -
Ja. Om du vill använda förmedlingstjänsten för texttelefoni kontaktar du Försäkringskassan via nummer 020‑600 600.
-
Om du jobbar som ombud för en privatperson och har en fråga till oss vänder du dig till vårt kundcenter för privatpersoner. Du når oss på 0771‑524 524.